Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lepiej inwestować w promocję niż w reprezentację

04 listopada 2009 | Dobra firma | Przemysław Wojtasik

Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów. Na reprezentację już nie

Warto o tym pamiętać przy planowaniu kampanii promocyjnej. Zmieniając charakter swoich działań, możemy zaoszczędzić na podatkach.

Ograniczenie w przepisach

Przypomnijmy, że zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o PIT (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT) nie uważa się za koszty podatkowe wydatków na reprezentację, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych. Można natomiast odliczyć nakłady na działania reklamowe.

Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest bardzo cienka.

Reklamujemy produkt i logo

Mówiąc najprościej, reklama to zachwalanie sprzedawanych produktów. Jak czytamy w wyroku NSA z 14 listopada 2002 r. (I SA/Wr 4097/01):...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8465

Spis treści
Zamów abonament